Українські банки не знають, де брати клієнтів у 2022 році
Представники банківського сектору заявляють про відсутність достатньої бази клієнтів для розширення банківських послуг. Якщо раніше банки ставили питання про те, як кредитувати та які послуги надавати, то наразі виклики зовсім інші. Фінансові установи бажають не лише знайти свого потенційного споживача, але й зробити все можливе, щоб такий клієнт залишився з ними й надалі.
Банкіри наразі призивають своїх конкурентів плавно готуватися до значного посилення конкуренції. Головна причина такого становища – наявність на ринку значної кількості небанківських фінансових установ, яким надали змогу відтепер надавати клієнтам не лише кредитні послуги, а й виготовляти пластикові картки для зарахування позик. Й це значним чином посилить рівень конкуренції між усіма учасниками фінансового ринку.
Головний аспект конкуренції – це вартість обслуговування. Звичайно, споживач буде орієнтуватися на ціну карти чи іншої послуги. Отримає перемогу той, хто зможе запропонувати мінімальну вартість. І тут знову таки переваги у фінансових компаній, а не у банків. Перші працюють переважно онлайн, а тому вони й так економлять на оренді приміщень, на комунальних платіжках тощо. У них собівартість послуг нижча, ніж у банків, які повинні забезпечити роботу розгалуженої мережі офісів.
Й тут банкіри кажуть про те, що на ринку залишать ті банки, які зможуть ретельно підійти до вивчення потреб клієнтів. Один з експертів зазначає такий факт: минулого року є банк, який втратив понад мільйон клієнтів (фізичних осіб) в сегменті споживання банківських карт. Водночас інший учасник зміг на баланс зарахувати понад мільйон банківських карток. Ця ситуація про те, що потрібно прислухатися до головних потреб та можливостей населення. Проблема й в тому, що наразі кожна людина може за кілька хвилин змінити банківську установу. Наразі в неї відкрито онлайн рахунок в одному банку, через кілька хвилин вона може мати валютний рахунок в іншій установі. Немає жодних обмежень.
Інша проблема, на яку зазначають експерти, це залежність українців від мікрокредитування. Попри шалені відсотки, котрі можуть досягати 750-800% щорічно, люди вже втягнуті в такі боргові відносини. Вони не мають потенційної можливості сплатити свої борги та перейти в більш прийнятну установу. Крім того, сервіси онлайн кредитування встановили мінімальні вимоги до позичальника, а тому практично всі люди можуть звернутися до установи та отримати фінансову допомогу при скруті. І люди роблять саме так. Коли в них немає грошей, що наразі не є рідкістю, то вони просто беруть ресурси там, де їх дають. Вони не зважають на умови, а коли настає ситуація повертати, то просто знову й знову звертаються до реструктуризації заборгованості. А тому банки потенційно втрачають своїх клієнтів.