Дзвонять колектори по чужому кредиту: куди скаржитися?
Чому можуть дзвонити по чужому кредиту?
Існує чотири поширених причини, чому вас не можуть залишити в спокої:
- Боржник є родичем або знайомим;
- Раніше телефонний номер належав позичальнику;
- У договорі був навмисно вказано випадковий телефон.
- Ви є поручителем при оформленні кредитного договору.
У перших трьох випадках банк або МФО не має законного права телефонувати вам і шукати людину, так як ви не давали свою згоду і не підписували кредитний договір. Як припинити дзвінки, розглянемо нижче.
В останньому випадку ви несете відповідальність за людину, яка взяла кредит. На вас лежать обов’язки в тому, щоб позичальник вчасно вніс оплату. Давайте розберемося, які у вас є зобов’язання.
У разі порушення боржником своїх зобов’язань перед кредитором та, як наслідок, отримання вимоги від останнього, необхідно, в першу чергу, повідомити про це боржника. А в разі звернення до поручителя з позовом – подати клопотання про залучення боржника до участі в справі.
Поручитель повинен розуміти, що він має право заперечувати проти вимог кредитора на правах, які має сам боржник за основним зобов’язанням. Таким чином, отримавши вимогу кредитора, поручитель повинен розібратися в обґрунтованості таких вимог, і чи підпадають вони під зобов’язання, в забезпечення виконання яких укладено договір поруки.
З практики звернення до юристів з цього питання, можемо сказати, що часто виникають ситуації, коли до поручителя звертаються з вимогою, але саме поручительство вже припинено.
Якщо ви не давали дозвіл на використання вашого телефону
Без вашого особистого дозволу на звернення по телефону, фінансові та колекторські компанії порушують чинне законодавство.
Також незаконними є дзвінки і листи, що надходять до вас у зв’язку з кредитом, який ви не оформляли або не виступали для іншої особи поручителем. Згідно із законом, який передбачає захист персональних даних, номер вашого телефону або домашня адреса є конфіденційною інформацією. Якщо ви не давали згоди на їх використання, то ні фінансова компанія, ні колектори не мають прав на обробку цих даних.
Як позбутися дзвінків колекторів?
Першим кроком, для припинення дзвінків по чужому кредиту, є відвідування фінансової організації, яка пред’являє претензії. Можна відправити повідомлення через офіційний сайт банку з проханням припинити дії. Більш дієвим вважається особисте відвідування з пред’явленням письмової претензії. Важливо, щоб заява була офіційно зареєстрована і прийнята на розгляд. При цьому завірену копію документа клієнт повинен залишити у себе.
З’ясуйте назву фінансової або колекторської організації, співробітники якої телефонують вам з приводу кредиту. Якщо ви не маєте до нього ніякого відношення, спробуєте озвучити ситуацію і зажадати припинити вас турбувати.
Також можна звернути письмову скаргу керівництва колекторської або фінансової компанії і звернутися в контакт-центр Нацбанку: +380 800 505 240. Доречним буде і заяву в суд, а також звернення до Уповноваженого Верховної Ради з захисту прав людини. Погрози і образи з боку колекторів є вагомим приводом для звернення до правоохоронних органів.
Якщо після закінчення 2-х тижневого періоду дзвінки не припиняться, користувач має право подати скаргу в офіс Центрального Банку, а також в прокуратуру.